Klart for neste byggetrinn på Fri Sikt Volsdalsberga i Ålesund

Peab K. Nordang bygger videre på boligprosjektet Fri Sikt på Volsdalsberga i Ålesund, og har signert totalentreprise for andre byggetrinn, med en kontraktssum på 153 millioner kroner eks. mva.

Byggherre er selskapet Fri Sikt Volsdalsberga, som eies 60 prosent av Ulsmo Eiendom og 40 prosent av Peab Eiendomsutvikling Nord. Fri Sikt Volsdalsberga utvikler en ny bydel med inntil 159 leiligheter på Volsdalsberga i Ålesund, like ved Color Line Stadion. Første byggetrinn, som består av tre leilighetsbygg med totalt 66 leiligheter, startet høsten 2018, og skal ferdigstilles første kvartal 2021.

− Vår dyktige prosjektledelse og fagarbeidere er godt i gang med første byggetrinn. Vi har et meget godt samarbeid med byggherren, og jeg tar det som en tillitserklæring at vi blir tildelt andre byggetrinn i prosjektet, sier administrerende direktør Kjetil Nordang i Peab K. Nordang.

Salgssuksess

Over ett år før ferdigstillelse er hele 90 prosent av leilighetene i første byggetrinn solgt. Arbeidene på neste byggetrinn starter til våren. Alle byggene i prosjektet vil ligge tett på fjorden, og leilighetene får storslått utsikt over Borgundfjorden og Sunnmørsalpene. Området rundt boligene vil bli oppgradert til et unikt og flott rekreasjonsområde, med direkte kontakt til Borgundfjorden.

− Det er svært gledelig for oss som byggherre at vi kommer i gang også med andre byggetrinn i dette flotte prosjektet. Vi er veldig fornøyde med salget så langt, og den mottakelsen vi har fått i markedet. Sammen med totalentreprenør Peab K. Nordang skal vi skape et av Ålesunds flotteste boligområder, forteller Ingerid Ulstein, styreleder i Fri Sikt Volsdalsberga AS.

Innflytting senhøsten 2022

I andre byggetrinn skal Peab K. Nordang bygge to leilighetsbygg med totalt 47 leiligheter. Det blir i alt 11 ulike leilighetstyper i størrelse fra 39 - 136 kvadratmeter. I tillegg skal det anlegges parkeringskjeller under byggene. Totalt bruttoareal er 4 800 kvadratmeter, pluss parkeringskjeller på ca. 3 600 kvadratmeter.

− Hele byggetrinn to skal være ferdigstilt senhøsten 2022, sier Kjetil Nordang i Peab K. Nordang.

Fri Sikt Volsdalsberga er tegnet av arkitektkontoret Niels Torp Arkitekter AS.

Fri Sikt Volsdalsberga

Mer informasjon og link til salgsside.

Kjetil Nordang

Adm dir Peab K. Nordang