Ny HR-sjef i Peab - Bjørn Bygg

Ronny Josefsen (33) er ansatt som ny HR-sjef i Peab - Bjørn Bygg.

Administrerende direktør Arild Østgård i Bjørn Bygg er meget tilfreds med ansettelsen.

− Vi hadde mange gode kandidater, men valget landet på Ronny. Hans kompetanse og erfaring, og hans personlige egenskaper passer godt inn i Bjørn Bygg, uttaler Østgård.

Den nye HR-sjefen får et spesielt ansvar for rekrutteringsstrategi, kompetanseutvikling og medarbeiderundersøkelser. Han karakteriserer Bjørn Bygg som en meget spennende bedrift, med kompetente medarbeidere på mange ulike fagområder.

− I dagens tøffe konkurranse om kompetente og erfarne medarbeidere trenger vi å legge ekstra trykk på rekrutteringsprosessen. Vi må vise at vi er en inkluderende arbeidsplass med godt arbeidsmiljø og lavt sykefravær. Vi må også få frem at vi legger stor vekt på kompetanseutvikling, og at vi satser på fagarbeidere og lærlinger, sier Josefsen.

Ronny Josefsen kommer fra Aker Solutions, der han var fagansvarlig for HR. Han har også blant annet jobbet som personalrådgiver ved Vest-Finnmark politidistrikt. Av utdannelse har han en mastergrad i organisasjons- og ledelsesvitenskap fra Universitetet i Tromsø.

Han startet 1. april i sin nye jobb som HR-sjef. Han erstatter Trond-Henry Skjønsfjell, som har valgt å søke nye utfordringer utenfor Bjørn Bygg.