Ny HR-sjef i Peab AS

Håvard Hofstein (45) startet 1. januar 2019 som ny HR-sjef i Peab AS.

− Håvard har jobbet som personalleder i Peab Bygg Telemark siden 2012, og har de senere årene også vært HMS-sjef i Peab AS. Han har den rette bakgrunnen og innstillingen til å drive HR-arbeidet i selskapet i riktig retning, sier administrerende direktør Kjetil Runningen.

Fokus på utvikling av medarbeidere

Før Håvard startet i Peab jobbet han 15 år i verftsindustrien, hovedsakelig som personalleder i blant annet Aker Yards og STX Norway Offshore. Nå får han et overordnet ansvar for HR i hele Peabs byggvirksomhet på Østlandet. Han trives godt med å jobbe nært produksjonen, og brenner for medarbeider- og kompetanseutvikling.

− Å jobbe strukturert med de myke verdiene er noe jeg har stor tro på. Våre medarbeidere er den viktigste ressursen vi har, og det at folk trives på jobb er helt essensielt for å kunne skape gode resultater, sier han.

Satser på fagarbeidere og lærlinger

Han er opptatt av satsing på egne fagarbeidere i bedriften, og at godt arbeid med lærlinger er helt nødvendig for å lykkes i fremtiden.

− Det krever tid, vilje, kompetanse og ressurser å følge opp lærlinger, men i det lange løp er en investering som bidrar til å sikre god kvalitet i prosjektene og gir oss en forutsigbar utvikling av virksomheten, sier Hofstein.

Kjetil Runningen

Adm dir Peab AS

Håvard Hofstein

HR-sjef Peab Bygg Øst (Peab AS)