Ny innkjøpssjef i Peab - K. Nordang

Thomas Haram (39) er ansatt som ny innkjøpssjef i Peab – K. Nordang.

Administrerende direktør Kjetil Nordang i K. Nordang er svært glad for ansettelsen.

− Innkjøpsstrategi og -prosesser har en direkte innvirkning på lønnsomheten og kvaliteten i våre prosjekter. Thomas kommer til å bidra med mye nyttig erfaring og kompetanse, og jeg er glad for at han takket ja til å begynne hos oss, sier Kjetil Nordang.

Kommer fra offshorebransjen

Haram kommer fra offshorebransjen, og senest fra jobben som Supply Chain Manager i Scana Volda. I samme selskap har han også hatt rollen som innkjøpssjef. Tidligere i karrieren har han jobbet i StatoilHydro, som kompletteringsingeniør for bore- og brønnteknologi, og i Norsk Hydro Produksjon, som kontraktskoordinator for anskaffelser boring. Nå som han bytter bransje, ser han frem til å jobbe med helt nye utfordringer.

− Jeg takket ja til jobben av flere grunner. Jeg synes det er spennende å komme inn i en ny næring med andre utfordringer og problemstillinger. Med min bakgrunn fra offshorebransjen håper jeg å kunne bidra med en ny tilnærming til en del av oppgavene som skal løses. Jeg må også nevne at jeg har et positivt inntrykk av Peab – K. Nordang som selskap. Det er et firma med godt omdømme og solid fotfeste lokalt på Sunnmøre, sier Thomas Haram.

Sivilingeniør og høyskoleingeniør

Den nye innkjøpssjefen er utdannet sivilingeniør i industriell økonomi ved Høgskolen i Stavanger. Han har en fordypning i kontrakt og kontraktsadministrasjon. I tillegg er han utdannet høgskoleingeniør innen drift av datasystemer fra Høgskolen i Sogn og Fjordane.

Kjetil Nordang

Adm dir Peab K. Nordang