Ny kvalitetssjef i Peab Eiendomsutvikling

Hanne Bjørseth (53) er ansatt som kvalitetssjef i Peab Eiendomsutvikling.

Bjørseth kommer fra stilling som prosjektleder i WSP Prosjektledelse, hvor hun også hadde rollen som miljøleder.

− Jeg er veldig glad for at Hanne ønsket å begynne hos oss. Hennes kompetanse og erfaring var akkurat det vi så etter, for å systematisere og øke farten i vårt arbeid med å være en bærekraftig eiendomsutvikler. Hun skal først og fremst jobbe med videreutvikling av vårt kvalitets- og styringssystem, videre står miljøsertifisering av boligprosjektene sentralt på agendaen, og sist men ikke minst standardisering av våre prosjekter, sier administrerende direktør Henning Hanevold i Peab Eiendomsutvikling.

Opprinnelig er Bjørseth utdannet innen reiseliv, og har blant annet jobbet i GRIP, en stiftelse for bærekraftig produksjon og forbruk. Siden 2008 har hun vært ansatt i WSP Prosjektledelse, og de siste 5 årene utleid til Bane Nor og Follobaneprosjektet. Der jobbet hun som kvalitets- og miljørådgiver, og hadde hovedansvar for prosjektets ledelsessystem, revisjoner og risikoanalyser.

− Etter over 20 år som konsulent, utleid til ulike virksomheter og prosjekter, synes jeg det er veldig spennende å gå inn i en rolle som kvalitetssjef hos Peab Eiendomsutvikling. Jeg ønsker å arbeide langsiktig med utvikling av kvalitet, miljø og HMS, og opplever det som meningsfylt å få bidra til dette i Peab, sier Bjørseth.

Bjørseth har siden 2014 sittet som medlem i Etisk råd, Kiwa Teknologisk Institutt AS og Kiwa Teknologisk Institutt Sertifisering AS. Siden 2007 har hun sittet som medlem i Standard Norges komité for miljøstyring.

Hanne Bjørseth

Kvalitetssjef Peab Eiendomsutvikling