01.12.2016

Peab bygger 49 leiligheter på Lørenskog

For 114 millioner kroner bygger Peab boligprosjektet Robsrud terrasse for Kaare Berg AS.

Totalentreprisen omfatter oppføring av to boligblokker i Skårerveien 14 rett ved Lørenskog jernbanestasjon. Byggearbeidene har pågått siden august 2016 og leilighetene skal være innflyttingsklare i desember 2017.

– Vi har kommet godt i gang i prosjektet, og ligger litt foran skjema så langt, sier prosjektleder Sølve Skeie i Peab.

Leilighetskomplekset ligger like ved Ellingsrudelva og Langevann, sentralt i Lørenskog. Leilighetene blir fra 1-roms til 5-roms i størrelser fra 29 til 150 kvadratmeter. Alle, med ett unntak, får balkong eller terrasse. Toppleilighetene har takterrasse. Hver leilighet har en bod på ca. 3 kvm og sportsbod på ca. 5 kvm. Det blir vannbåren oppvarming av leilighetene via fjernvarmeanlegg.

– Byggteknisk standard vi leverer er i henhold til TEK10 i energiklasse C. Råbygget blir oppført i plassbygd betong. Innervegger og klimavegger utføres i hovedsak med Ytong, som er anbefalt av Norges astma og allergiforbund, opplyser Skeie.

Under leilighetene bygges garasjeanlegg i kjeller med totalt 70 parkeringsplasser. I tillegg planlegges 3 parkeringsplasser på terrenget langs Skårerveien, samt to handikap-plasser på garasjetaket. Fra parkeringskjelleren blir det heisadkomst til alle etasjer.

– Kontrakten omfatter også opparbeiding og beplantning av fellesområder, sier Skeie.

Torbjørn Mehus

Distriktssjef Peab, Oslo og Akershus