Peab bygger 52 leiligheter i Skien

Peab – Telemark Vestfold Entreprenør er i gang med fjerde byggetrinn på Klosterhagen ved Hjellevannet i Skien. Kontrakten har en verdi på 98 millioner kroner eks. mva.

I fjerde byggetrinn er det bygg 4 og bygg 5 som skal opp. Det blir totalt 52 leiligheter fordelt på to leilighetsbygg i fem etasjer. Det blir underliggende felles parkeringskjeller. Arbeidene på bygg 4 startet i juli 2015, og skal ferdigstilles i oktober/november 2016. Byggestart på bygg 5 er i januar 2016, med ferdigstillelse i mars 2017.

Klosterhagen er utviklet av Klosterfoss Utvikling. Selskapet er 50 prosent eid av Telemark Vestfold Utvikling og 50 prosent av Sektor Eiendom.

– Vi er veldig glade for det nære og gode samarbeidet vi har med Telemark Vestfold Utvikling. Det bidrar til å gi oss kontinuitet i prosjektporteføljen. Telemark Vestfold Utvikling har gjort en meget god jobb med dette prosjektet, og fått til et godt salg i et ellers trått marked, sier distriktssjef Kjetil Runningen i Peab – Telemark Vestfold Entreprenør.

168 leiligheter, så langt

Fra 2008 og frem til i dag har Peab – Telemark Vestfold Entreprenør bygget 116 leiligheter i Klosterhagen-prosjektet, fordelt på tre byggetrinn. Når fjerde byggetrinn er ferdig, vil det ha blitt oppført totalt 168 leiligheter i prosjektet. Og det kan komme mer.

– Det er tilgang på mer areal i området, så det er en mulighet for nok et byggetrinn. Nå skal vi konsentrere oss om fortsatt å levere god kvalitet på byggene, og så får vi håpe at det kommer flere oppdrag her i fremtiden, sier Runningen.

Oppdraget er en totalentreprise, og det er arkitektkontoret Børve og Borchsenius som har tegnet byggene.

Klosterhagen bygg 4

Les mer og se bilder.