Peab bygger videre på Fløtningen Park

Det er klart for oppføring av det femte leilighetsbygget på boligprosjektet Fløtningen Park i Skien. Peab er totalentreprenør, og kontraktssummen er på 71,5 millioner kroner eks. mva.

Utvikler og byggherre i prosjektet er Telemark Vestfold Utvikling, som er et datterselskap av Peab Eiendomsutvikling. De fire første leilighetsbyggene ble også oppført av Peab, og nå er nok en totalentreprise mellom byggherre og entreprenør signert. Den omfatter kjeller for bygg 5 og 6, og oppføring av bygg 5.

− Fløtningen Park er et viktig prosjekt for oss som entreprenør, og bidrar til at vi kan opprettholde god aktivitet i Skien. De fire første byggene ble levert med godt resultat på alle mulige måter. I tillegg har vi samme prosjektleder på bygg 5 som vi hadde på bygg 4. Det gir kontinuitet, og er en trygghet for både entreprenør og byggherre, sier Kjetil Runningen, viseadm. dir. i Peab AS.

Det femte leilighetsbygget består av totalt 29 leiligheter, i størrelsen 61 - 134 m2. Leilighetene får gode sol- og utsiktsforhold. Nesten alle har sydvendte terrasser, og en del får direkte utsikt til Hjellevannet. I underetasjen blir det felles garasjeanlegg med én biloppstillingsplass og én ekstra bod til hver leilighet, samt sykkelparkering. Totalt areal på leilighetene i bygg 5 er 2970 m2. Totalt areal for kjeller i bygg 5 og 6 er på 1685 m2.

− Vi kom i gang på byggeplassen i oktober i år, og beregner cirka 19 måneders byggetid, forteller Runningen.

Arkitekt i prosjektet er Børve Borchsenius Arkitekter.

Peabs prosjektleder er Lars Hunkilen, og anleggsleder er Knut Jørgen Tørnes.

Fløtningen park, bygg 5

Les mer om prosjektet, se prospekt med mer.

Gå til prosjektssiden

Kjetil Runningen