To nye ansikter i Peab Eiendomsutvikling

I august startet Jannicke Mansika Olsen (30) og Aleksander Gukild (33) i Peab Eiendomsutvikling. Begge skal jobbe med marked og akkvisisjon.

− Vi satser på unge medarbeidere, og synes det er spennende å gi talenter gode muligheter for utvikling. Vi får inn en helt ny type energi med Jannicke og Aleksander, samtidig som de får tilgang på enorm erfaring og kompetanse i et profesjonelt eiendomsutviklingsmiljø, sier Henning Hanevold, administrerende direktør i Peab Eiendomsutvikling.

Jannicke Mansika Olsen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. Hun har tidligere jobbet i transaksjonsavdelingen i EY med fokus på DD prosesser, og som transaksjonsrådgiver i CBRE.

− Som selskap har Peab Eiendomsutvikling et bredt spekter av kompetanse innen eiendomsutvikling og består av et utrolig dyktig team. Peabs strategi og fokusområder er interessante, og det er spennende å ta del i disse prosjektene fra akkvisisjon – og utviklersiden. I tillegg er det stort fokus på arbeidsmiljø og de underliggende verdiene i Peab. Det var derfor en glede å takke ja til å bli del av et slikt selskap, sier hun.

Aleksander Gukild kommer fra jobben som analysesjef i Colliers International, der han jobbet i seks år. Før det jobbet han i Eiendomsverdi. Aleksander har en mastergrad i eiendomsfinansiering og investering fra Heriot-Watt University i Edinburgh, i tillegg til en bachelor i økonomi fra BI Oslo.

− Jeg har lenge hatt en sterk interesse for boligmarkedet, og Peab gir meg en god mulighet til å dyrke denne interessen videre. Her får jeg jobbe innen de feltene jeg liker best, marked og akkvisisjon. Det at Peab er en stor og seriøs aktør, som følger utviklingsprosessen fra A til Å, gjorde at dette var en mulighet jeg var nødt til å ta, sier han.

Henning Hanevold

Adm dir Peab Eiendomsutvikling Østlandet