Mobilpolicy i Peab

Fra og med februar 2020 kan du bruke jobbmobilen til å betale for private tjenester. Utgifter til privat forbruk vil automatisk bli skilt ut på fakturaen, og trekkes fra lønnen din.

​​​​​​​I dag tilbyr flere og flere leverandører betaling via mobilen, for eksempel støtte til tv-aksjonen, kino, brusautomat med mer. Har du mobiltelefon gjennom Peab, betales telefonregningen din av arbeidsgiver. Det betyr at du ikke skal bruke mobilen som betaling for tjenester i privat regi.

Fra februar 2020 innfører vi en automatisk deling på mobilregningen, som gjør at du likevel kan bruke mobilen til å betale for private kjøp. Peab vil fortsatt betale regningen, men kostnader knyttet til privat forbruk vil trekkes fra lønnen din.

Oversikt over private utgifter

Hver måned får du tilsendt en e-post med oversikt over dine totale telefonutgifter. Oversikten du mottar vil vise antall ringeminutter, sms, databruk, datatrafikk, innholdstjenester og faste avgifter i innland og utland.

Peab får ikke innsyn i den enkelte ansattes detaljerte mobilkommunikasjon. Detaljer om ditt forbruk av innholdstjenester sendes kun via e-post til deg og ikke til bedriften.

Hva betyr dette for deg?

  • Du kan bruke telefonen som du vil, for eksempel som privat betalingsmiddel (tv-aksjon, kino, brusautomaten osv.)
  • Du får et forhold til egen faktura
  • Du får alle fordeler med bedriftens avtale med operatør
  • Det er klare retningslinjer om bruk – likhet for alle, og ingen gråsoner
  • Automatisk lønnstrekk av private mobilkostnader, for eksempel innholdstjenester

Peab dekker følgende kostnader:

  • Telefonsamtaler innland (ubegrenset)
  • Telefonsamtaler utland på inntil kr. 200,- per måned
  • SMS og MMS
  • Datamengde på inntil 10GB per måned

Privat forbruk, som du må dekke selv:

  • Opplysningstjenester i intervallet 1850 – 1899, for eksempel Opplysningen 1881
  • Underholdningstjenester, for eksempel spåtjenester og konkurranser (829-serien)
  • Innholdstjenester, for eksempel tv-aksjon, kino, brusautomaten, 4-sifrede nummer osv.
  • Datamengde utover 10GB
  • Telefonsamtaler utland utover kr. 200,- per måned
  • NB! Innholdstjenester kan også være kjøp av parkering, fergebillett og andre arbeidsrelaterte utgifter. Disse utgiftene vil også måtte betales privat, og leveres i henhold til ordinær utleggsrutine via utleggsportalen

Trenger du mer data til privat forbruk?

Peab dekker en datamengde på inntil 10 GB per måned. Har du høyere privat forbruk enn 10 GB per måned, anbefaler vi deg å bestille en større datapakke. Mellomlegget vil da trekkes fra lønnen din.

Om du ikke bestiller større datapakke, og bruker mer enn 10 GB på en måned, er prisen per MB kr. 1,- opp til makspris på kr. 999,-. Overforbruk dekkes ikke av Peab, men vil trekkes fra lønnen din.

Ønsker du endringer knyttet til abonnementet kan du kontakte ordre@mobility.no.  

Support mobilabonnement i Peab

Vi bruker cookies. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler ved bruk av dette nettstedet.